måndag 1 juni 2009

Det börjar ta form

Den här våren har bestått av en mängd projekt som tagit sin lilla tid att slutföra.
Vårt vardagsrum som försvann strax före jul väntar nu på den sista golvslipningen innan vi kan stämpla "done" på det projektet.
Sedan återstår möblering och piffning, vilket blir den roligaste biten för min del.
Jag ser för mig den stora ljusstaken i hörnet bredvid soffan, de piffiga kuddarna och fatet med stenar från Turkiet på den nya TV-bänken. Igår kväll mumlade maken något om en 55 tums TV också, och där har han fått fria händer så vi får väl se hur mycket piff det blir plats för på tv-bänken...

Logistik är ju A och O i min planering, så jag kom ju på att badrumsmattan borde bytas när golvläggarn ändå var här och slipade golvet. Iväg till golvfirman och välja matta, det var inte svårt, det blir en med stenar!
Så igår kväll plockade jag ut allt från badrummet, och ikväll åker toastolen ut.
Och inte vill man ha fula märken efter toan på nya mattan? Nej, vägghängd toa får det bli. Så då måste maken beställa grejor via jobbet, och vi får gå på toajakt. Och då vill man ju byta ut handfatet samtidigt, för det har ju också sett sina bästa dagar... Vilken tur att vi ska åka till Ikea på fredag, då kan vi köpa inredning där. Och sedan går det ju inte att sätta in en ny inredning i en skabbmålad toa? Nej, tak och väggar måste målas om förstås, men vi har färg över från vardagsrummet så det räcker, så det går snabbt och lätt!

Sen kom jag på igår att om vi ska bygga garderob i hallen så borde vi nog byta matta där också först, för den mattan som ligger där är lika ful som toamattan.

Min man som är en mycket saktmodig person höll på gå i taket när jag meddelade att jag kommit på ännu ett projekt. Men när jag väl förklarat mina argument var han faktiskt beredd att hålla med. Så i hallen blir det nog klickgolv, i svart eller grå skiffer hoppas jag.

NU skulle man väl kunna tro att vi nöjer oss med detta. Men icke sa nicke, nu är det ju så att köket kommer att se lite skabbigt ut när vardagsrummet blivit nymålat. Så vi måste faktiskt måla tak och lister där också! Men sen får det vara bra en stund. Köksinredningen ska ju bytas om några år, när vi byggt färdigt altanen. Och det räknar vi ska ta några år till.

Men förhoppningsvis kommer vi ändå att kunna bygga den provisoriska köksön i höst, så att vi kan flytta in frysen i köket, så att vi kan bygga garderoben i hallen. Och braskaminen vore ju fint att få på plats, men det får nog vänta några år. Pust.

Och sen kära vänner finns det ju lite att ta tag i utomhus också, men det får bli en annan historia en annan gång...

2 kommentarer:

Klockan 9 juni 2009 kl. 02:26 , Blogger Frk Fleggman sa...

Puh va projekt. Jag blir helt matt! Vi ska ju göra en massa skoj också...

 
Klockan 10 juni 2009 kl. 02:23 , Blogger Humlan sa...

Ja det blev visst lite mycket! Det är klart att vi ska ha skoj oxå!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida