fredag 14 november 2008

Snön faller!


I morse när jag gick ut efter tidningen hörde jag ett konstigt ljud;

det lät som svagt plingande fnas. Jag såg mig omkring men såg inget konstigt.

När jag kommit några meter ut på gården kände jag plötsligt något som stack till på näsan.

Då förstod jag att det var SNÖ som ramlade ner, i form av små hårda kristaller.

Därav det plingande ljudet. Jag har aldrig hört nåt liknande förr.
Det var riktigt häftigt!

Nu känns det genast kul att det snart är vinter igen.

I eftermiddag ska jag åka och köpa nya adventsljusstakar till jobbet.

Mys pys ska det bli!

1 kommentarer:

Klockan 17 november 2008 kl. 22:35 , Blogger Frk Fleggman sa...

Mysigt! Den här vintern känns kylan inte lika jobbig, för vi har VÄRMEPUMP och måste inte elda hela tiden för att slippa frysa.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida